tågmannen

2013-04-11
21:01:00

If my mind can conceive it, and my heart can believe it, I know I can achieve it
Jag har haft mycket att göra och då blir det mindre tid till bloggen, men idag eller rättare sagt. Nu har jag tid. Så nu blir det ett långt inlägg från min sida, men många trevliga och nya saker. eller? 
 
Kan börja med att berätta dagen:

Började med att gå så klart en timme på morgonen. Hem för att duscha och sedan gå till träningen, där jag hoppade hopprep i 20 minuter (med 3 minuters vila sammanlagt). Sedan hjälpte jag bara till på träningen(handboll), var en levande kon, eller passade bollen. Efter själva handbollspasset skulle vi ha maxtester i olika saker. Men jag var bara med i brutalbänk och dips. 
 
Dem som inte vet hur brutalbänk går till så: hänger du nerför en bänk och har endast fötterna kvar på bänken ( det är någon som håller i dina fötter så du inte ramlar ner) sedan ska du hänga längst ner och göra ett situps, nudda armbågarna på dina knän och sedan gå ner igen. Jag klarade 24 stycken, alltså gjorde flest av alla som gjorde brutalbänk. Vilket gör mig väldigt stolt, för att för några månder sedan skulle jag nog vara svagast. 
 
Sedan kom dips, orkar/kan inte förklara det. Men jag klarade 24 stycken där också och blev i mitten. Men jag kände redan efter 10 stycken att det gjorde ont i axeln, men jag bet ihop och körde på i alla fall. Det var nog INTE dumt att köra på för då tränar jag även axeln så att säga. Sedan körde jag ett lätt bröstpass för var så slut i kroppen efter maxtesten. 
 
Senare på kvällen körde jag ryggpass och jag känner fortfarande spänningar kvar sedan marklyft och andra övningar. VIlket jag tror kommer sluta med träningsverk i morgon!
 
Efter träningen blev jag bjuden på Subway av Jessika, för att jag har stöttat henne i både vått och torrt :)
 
Och nu sitter jag här. Då var dagens äventyr klart! Så dags att prata om tidigare dagar.
 
Igår testade jag min nya rehab övning. Vilket är en väldigt jobbig övning men kommer ge bra resultat och jag har satt upp mål med denna övning. Till att börja med ska jag förklara hur övniningen går till ( men jag kommer lägga in en video för att visa hur jag gör den) jag står i armhävnings ställning och ska sedan klättra upp med fötterna på en vägg för att sedan komma i "stå på armarna ställning" och samtidigt har fötterna mot väggen. När jag står i den ställningen ska jag göra en armhävning så att säga. Sen ska jag klättra ner och göra en armhävning och sedan klättra upp osv. 

Just nu klarar jag bara 2-3 stycken åt gången men mitt största mål är att efter sommaren klara stå på armarna utan vägg och köra minst en armhävning. Men självklart kommer jag ha del mål efter vägen, tex att till nästa gång jag ska till markus (Min sjukgymnast) ska jag klara 7-10 stycken, vilket är om 3 veckor. Och under sommaren ska jag kunna stå på händer. Många säger att detta kommer bli omöjligt medan vissa tror på mig. Vi får väl se! kräver mycket bra fysik och koncentration. Ifall jag klarar det så kommer det bli awesome!
 
 
Här först har vi brutalbänk, så bra är jag på att förklara det!
 
Och sedan dips
 
Bilder och videos från igår! Alltså 2013-04-11.
 
 Dock efter ett snabbt magpass men jag slappnar bara av. 
 
Här är alltså den nya rehab övninge. Dock gör jag den väldigt obalenserat just nu med många "fel" för jag är fortfarande för svag för att göra den fel fritt. Men det kommer!

BTW det kan vara högt ljud, ni märker väl :p
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: