tågmannen

2013-04-04
18:30:00

It ain’t what they call you, it’s what you answer to
Igår blev en väldigt sen kväll så vakande vid 1 idag och kände mig rätt så degig. Men slängde i mig gröt och ägg för att sedan dra vidare till gymmet. Där jag har varit tills nu, tar dock 30 min att gå dit och 30 min hem. Så totalt var jag borta från 14:00-17:30. Jag känner mig rätt så sliten, både från igår och från dagens benpass vilket gick väldigt bra! Orsaken varför det gick så bra kommer längre ner. 


Körde det vanliga: (Självklart varierar jag övningar från gång till gång och vikter )

Knäböj (tungt) 4x5 Ungefär 90 kg
 
Utfallssteg (tungt) 3x6x2. Alltså 3 set med 6 repetitioner på varje ben. ungefär 60 kg
 
Knäböj med hopp. 3x7 Ungefär 60 kg
 
Benpress 3x10 Ungefär 100 kg
 
Benspark 3x10 Ungefär 120 kg
 
Liggeande vadpress 3x10 80 kg
 
Stående vadpress ungefär 60 kg
 
Vad jag menar med "ungefär" är vad mellanvärdet låg på medan jag körde. Tex i knäböjs sista set hade jag 80 kg för att jag tappade ryggen på sista repetionen.
 
 
Everything can change in a year, a month, a day, an hour, a minute, a second, a second, a second, a second
 
Jag har alltid tränat med mest house låtar och inte så mycket rock. Men jag tror jag har börja ångra mig en del nu! För jag hade knappt någon ork kvar idag och så slog jag på "out of control- Hoobastank" och jag orkade hur mycket som helst. Så ska nog ändra min spel lista på spotify till mer rocklåtar.*

Vem dem som vill ha lista finns den nedenför.   http://open.spotify.com/user/jompan1968/playlist/0f3ZLrCenFv3ooEXhq2Q2T 
 
Jag har dock inte ändrat den än till mer rock låtar. Men det kommer, fast jag kommer nog ha kvar alla house låtar för det kan vara skönt att lyssna på medan man springer eller medan man värmer upp. Rock ska vara till när man ska ta dem tyngsta vikterna och måste höra någon "skrika" på en.
 
Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.
 
När jag körde Benpress så var även min ork slut redan då! Men då kom "Eminem - 'till i collapse" på och vilket jävla intro alltså! Den låten får en verkligen att orka, bara att lyssna och njut när du är som tröttast och tror att du inte ska orka mer! Så kommer du orka mer än du någonsin kunde ana!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: