tågmannen

2013-04-09
20:44:00

Move out of your comfort zone. You can only grow if you are willing to feel awkward and uncomfortable when you try something new
Idag blev det legday och körde lätt idag, för har så jävla träningsverk sen igår. Går inte att köra ben(tugnt) om man har en jävla träningsverk i ryggen. För ryggen är nästan viktigare än själva benen.
 
Ja juste jag skulle beskriva komplex som jag varmde upp med igår och även idag då. 

Du har en stång och står upp så drar du stången från höften upp till bröst höjd, 5 ggr. Sedan drar du från höften upp ovanför huvudet, som en frivändning/stöt, 5 ggr. Sedan gör du knäböj/benböj 5ggr med stången på axlarna, ibland kan man köra benböjen med stöt. Sedan gör du good morgnings 5 stycken. Till sist 5 stycken stående rodd. 
Man behöver inte just göra dem här övningarna, man kan blanda hur mycket man vill. Men jag tycker man får med hela kroppen ifall man kör dem här. 
 
Idag körde jag så här:

Benböj (4x10 70 kg)
 
Utfallsteg (4x5x2, 40 kg) Den här gången körde jag utfallsteg så här: Först vänster fot fram och sedan "ryck" upp, har kvar benet i luften och sedan tar jag ett steg bakåt med samma fot (alltså vänster). Detta gör jag 5 gånger per ben. Så egentligen blir det 4x10x2. Men det beror på hur man ser det.
 
Hopp från bänk/trälåda(tror jag körde 3x10-15). Hoppade/klev ner från en trälåda och när jag landade hoppade jag igen. Man ska vara så lite i marken som möjligt, du ska nästan hoppa igen innan du ens har landa. 
 
Hopp med ett ben på en bänk (med och utan hantlar, 3x10x2 och 3x10x2) Det här "supersetade" jag, först körde jag 10 gånger på ett ben med hantlar som vägde 8-10 kg. När jag hade kört 10 stycken på varje ben så körde jag 10 stycken utan några vikter. Du startar med ett ben på bänken och ett ben på marken, så trycker du upp dig med benet på bänken och när du är uppe, trycker du till extra (allt du kan) för att hoppa. När du är i luften tar du det ena benet och gör "höga knän".
 
Benpress 3x10 (120-100 kg)
 
Sittande och stående vadpress (10x3x2) Körde på 20-30 kg på sittande och 40 på stående. Låga vikter för att ta det lugnt och känna att det tar. När jag kom som högst upp höll jag i en sekund och sedan gick jag ner för att hålla en sekund längst ner osv osv.
 
Good morgnings för dem som inte vet hur det går till.
 
 
 
När jag hoppade från en bänk/trälåda. Dock var/är lådan mycket högre än så, men det är bara att känna efter vad som känns bäst för just dig.  
 
Försökte hitta bilder på andra övningar jag gjorde, som var lite svårare att beskriva men hittade tyvärr inte det.. och därför får ni bilder på mig helt enkelt :P
 

Kommentar:
#1: Lena

Nu får du komma hem, fick en sådan Jesperlängtan :)

2013-04-10 @ 19:04:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: