tågmannen

2013-02-24
20:00:00

Ta igen allt
Så, nu har man funderat och ska nog börja "blogga" igen. Typ en träningsblogg och så jag själv kan se tillbaka och se förändringar och liknande. 
 
Kan börja säga att för en månad sedan så tittade jag mig själv i spegeln och insåg att en föränding behövdes. Så ringde jag brorsan och han hjälpte mig på traven. Ett stort tack till han, för att han har orkat svara på alla konstiga frågor inom hälsa och kost :) 

Så för en månad sedan började jag ändra kosten och träningsvanor. T.ex. en vanlig dag ser ut såhär, vaknar klockan 6, går ut och går en timme till sju, kommer hem steker 3 ägg och fixar havregrynsgröt. Packar väskan (en burk kesella och en burk tonfisk) för handbollsträning,efter träningen äter jag en bruk tonfisk/kesella(vilken som helst av dem två). Drar vidare till skolan och äter vad som än serveras(hoppas på något nyttigt) och väntar tills vi får rast på nästa lektion(oftast klockan 2) trycker man i sig nästa burk. Efter skolan drar jag vidare till gymmet för att köra rehab eller annan träning. Äter en banan efter träningen.

Kommer hem och vilar eller drar till handbollsträningen beroende på hur jag mår och hur länge gymmet tog. Samt hur sugen jag är på handboll. Om jag åker på handbollsträningen äter jag tex kyckling med lite ris och grönsaker. Men om jag inte åker så äter jag tex kyckling med grönsaker. Alltså beroende på om jag ska träna eller inte, så äter jag kolhydrater eller inte. Senare på kvällen trycker jag i mig den sista bruken med tonfisk i. För att det är lite fett och lite kolhydrater. Alltså mest proteiner. 
 
Så man kan säga att ett nytt liv har börja och hoppas jag kan hålla det! För jag är nöjd efter bara en månads arbete och 10 kg senare så ser det ganska ljust ut och om jag bara fortsätter såhär är jag kanske redo för sommaren ;)
 

 
 

Kommentarer:
#1: Jessika (syster)

Men gud vad du är duktig Jesper :)

Svar: Tack Syster Jessika ;)
Jesper Vesterberg

2013-02-25 @ 19:14:32
#2: Lena

Jag håller med Jessika, vad duktig du är :) Du och Fredrik har likadan kropp, fast han är lite biffigare ;)

Svar: Inte länge till ;)
Jesper Vesterberg

2013-02-25 @ 19:20:43
#3: Fredrik

Härligt Brorsan. Bra jobbat. Strong att du kör på. Speciellt att du håller dig på promenaderna också :)

Svar: Så klart, ska ju ta dig snart ;)
Jesper Vesterberg

2013-02-25 @ 19:39:27
#4: Johnny

Bra jobbat Jeppe

Svar: Tack tack :)
Jesper Vesterberg

2013-02-25 @ 20:27:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: