tågmannen

2013-03-09
17:34:00

A year from now you will wish you had started today
Vanlig dag, prommis och sedan gymm. Idag körde jag rehab som vanligt och sedan mage. Det blev en riktigt bra pass idag! Rehaben börjar bli jobbigare och jobbigare tex en övning när jag ska göra armhävningar mot en pilatesboll. Jag ska lägga in pappret på mina övningar, se ifall ni förstår något. Btw det står något heligt på pappret som sjukgymnasten skrev, så grymt skön sjukgymnast! :) Tror helt ärligt att det är den enda sjukgymnasten som man känner sig glad för att åka till.
 
Dagens magövningar blev så här:

Först följde jag övningarna i denna video "http://www.youtube.com/watch?v=Re2nzf15gVE" Jag tycker att man blir helt slut i magen, men det gäller bara att andas hela tiden så orkar man. Samt att bita ihop

Sedan:
Plankan 3x1 minut
Sidoplankan 3x2x30sekunder alltså 30 sekunder på var sida gånger 3.
Samt så tog jag en 10 kg boll och lyfte upp benen och magen/huvudet/axlarna. Allt som tar i marken är  rumpan, sedan jobbar jag från sida till sida med 10 kg bollen. För att sidomusklerna också får jobba. 
Alltså jag gör allt i rad, så fort jag har gjort plankan i 1 minut byter jag till sido plankan och sedan tar jag bollen. Så att magen inte får någon vila.
 
Sen gjorde jag halva videon som jag länkade. För att dem musklerna hade fått vila.


Tack för att du finns, Suthat!

Men nu ska jag ut och springa! Det var ett tag sedan och jag behöver det! :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: